فرایند نوآوری اصطلاحی است که مراحل مختلف مربوط به تبدیل اطلاعات به راه حل های قابل فروش را توصیف می کند. روند نوآوری یک رویکرد گام به گام در انتخاب مفاهیم ، توسعه آنها و در نهایت تبدیل آنها به نوآوری های جدید است.

مدل های نوآوری که ایجاد شده اند معمولاً از یک فرآیند تولید ایده ، کاوش امکانات و شناسایی نیازها پیروی می کنند.  پس از انتخاب ایده ، گام بعدی شامل پردازش آن به چیزی ملموس است که می تواند به بازار عرضه شود. به طور معمول شامل ایجاد و آزمایش نمونه های اولیه است.

هنگامی که محصول ، فرآیند یا خدمات تازه توسعه یافته این مرحله را پشت سر گذاشت ، آماده ارائه به بازار است. پیاده سازی یا راه اندازی نوآوری جدید شامل آماده سازی مشتریان از طریق فعالیت های بازاریابی است. مرحله بعدی دوره یادگیری صریح است.

هدف در اینجا اطمینان از پایداری و حمایت از نوآوری است که ممکن است نیاز به اختراع مجدد آن داشته باشد تا با تقاضا مطابقت داشته باشد یا هنگامی که تقاضا زیاد است مقیاس بندی شود. از این نظر ، یادگیری انجام شده نه تنها در مورد خود نوآوری است ، بلکه در مورد فرآیند نوآوری نیز می باشد.