جستاری در مدیریت تکنولوژی و نوآوری،اخبار و علوم وابسته به آن

۲ مطلب در دی ۱۳۹۹ ثبت شده است

نوآوری پایدار

نوآوری پایدار در اصل ارائه تکنولوژی، خدمت یا ترکیب جدیدی است که علاوه بر اینکه نیازها را برآورده ساخته و ارزش برای مشتریان و کسب و کار ایجاد نماید آسیب رسانی به محیط را به حداقل ممکن برساند . در واقع نوآوری پایدار، نوعی از نوآوری است که اهداف اجتماعی شامل سلامت انسان، حقوق سهامداران و عدالت زیست محیطی را تأمین نماید. چندین عامل مهم باعث توجه به این موضوع گردیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید فروزان مهر

فرآیند نوآوری

فرایند نوآوری اصطلاحی است که مراحل مختلف مربوط به تبدیل اطلاعات به راه حل های قابل فروش را توصیف می کند. روند نوآوری یک رویکرد گام به گام در انتخاب مفاهیم ، توسعه آنها و در نهایت تبدیل آنها به نوآوری های جدید است.

مدل های نوآوری که ایجاد شده اند معمولاً از یک فرآیند تولید ایده ، کاوش امکانات و شناسایی نیازها پیروی می کنند.  پس از انتخاب ایده ، گام بعدی شامل پردازش آن به چیزی ملموس است که می تواند به بازار عرضه شود. به طور معمول شامل ایجاد و آزمایش نمونه های اولیه است.

هنگامی که محصول ، فرآیند یا خدمات تازه توسعه یافته این مرحله را پشت سر گذاشت ، آماده ارائه به بازار است. پیاده سازی یا راه اندازی نوآوری جدید شامل آماده سازی مشتریان از طریق فعالیت های بازاریابی است. مرحله بعدی دوره یادگیری صریح است.

هدف در اینجا اطمینان از پایداری و حمایت از نوآوری است که ممکن است نیاز به اختراع مجدد آن داشته باشد تا با تقاضا مطابقت داشته باشد یا هنگامی که تقاضا زیاد است مقیاس بندی شود. از این نظر ، یادگیری انجام شده نه تنها در مورد خود نوآوری است ، بلکه در مورد فرآیند نوآوری نیز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مجید فروزان مهر